Büfékocsi nyitása
Mozgó büfékocsi nyitási ismeretek
A mozgó büfékocsik egyedi ételválasztéka, kialakítása miatt csak vázlatokat biztosíthatunk, melyek nem elegendőek az engedélyezéshez. Az dokumentációt minden esetben minősített szakembernek kell készítenie, ezért a teendőkért kérje szaktanácsadóink segítségét!
Kialakítási követelmények mozgó büfékocsi esetén
Végzettség:
- Egytálételek készítése esetén: szakács Büfé termékeknél: vendéglátó eladó
Mozgó büfékocsi egység
- Mozgó egység megfeleltetése, Tevékenység regisztráció
- érintésvédelem, tűzvédelem
Technológiai kialakítás:
- kétfázisú mosogató (vendég edényekhez) vagy eldobós edények, kézmosó
- Zöldség előkészítő: (kétfázisú mosogató, kézmosó) vagy konyhakész zöldség (bázistelephelyen is lehet!)
- Húselőkészítő: Két medencés mosogató, kézmosó vagy konyhakész hús (bázistelephelyen is lehet!)
- Mozgó konyha: Főző, sütő berendezések, munkaasztalok, feltét hűtők, előkészített alapanyag hűtők (esetleg tésztázó rész)
Raktározás: rekeszes, hűtős, polcos tárolás (napi mennyiség a kocsin, a többi a bázistelephelyen!)
Személyzeti helyiségek
- a mozgó járművön (öltöző szekrény, WC előtérrel, kézmosóval)
- vagy a bázis telephelyen (öltöző szekrény, WC előtérrel, kézmosóval)
- takarítási vízvételi hely: Bázis telephelyen
Vízvételi hely tartályos vízhez: bázistelephelyen
Mozgó Büfékocsi engedélyek, dokumentáció
Kérelem az Önkormányzathoz:
- termékkör megjelölés
- nyitva tartás megjelölés
- Regisztráció kiadása
- külön engedély kérelem a hatósághoz
- Nyitás után 30 napon belüli hatósági visszaellenőrzés lesz
Dokumentációs feladatok
- Külön engedély kérelem dokumentáció elkészítése (hívjon hozzá szakembert!)
- egységre szabott HACCP (hívjon hozzá szakembert!)
- Kémiai kockázatbecslés dokumentáció szakember általi elkészítése, ÁNTSZ bejelentése a tisztítószereknek
- Munkavédelmi kockázatbecslés dokumentáció szakember általi elkészítése 1 fő munkavállalótól
- alkalmazott esetén:
- Munka és tűzvédelmi oktatások megtartása
- Higiéniai és HACCP oktatások megtartása
- Egyéni védőeszköz szabályzat elkészítése szakember által
- Orvosi vizsgálatok rendje szabályzat elkészítése szakember által
- anyaghányad nyilvántartás készítése előállított termékenként.
8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal
elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is
(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt
Vegye fel velünk a kapcsolatot az űrlap segítségével
Munkaidőben 1 órán belül visszahívjuk Önt és igényeihez igazodva telefonos vagy írásos ajánlatot adunk. Ha Önnek nagyon sürgősen kell a segítség, akkor hívjon a +36 30 826 63 04 vagy a +36 30 348 8407 vagy a +36 30 500 0524 telefonszámok bármelyikén.
Az ország minden pontján segítünk Önnek az alábbiakban
A HACCP Tanácsadó Kft. csapata
A kötelező digitális önellenőrzési rendelet hatálybalépésének ideje: 2024. május 01.!
Ajánlatunk a digitális megfeleléshez:
Létrehoztuk a felhő alapú komplett digitális rendszerünket a HODORT ( HACCP Okos Digitális Online Rendszer )melynek használatával partnereink eredményesen és hatékonyan tudják elvégezni a részükre kötelezően vezetendő digitalizált dokumentációs feladatokat.
A saját fejlesztésű HODOR digitális önellenőrzési rendszer főbb elemei:
- HACCP naplók
- GHP ellenőrzések
- Élelmiszer önellenőrzési feladatok
- nyomonkövetés
- HACCP audithoz kapcsolódó nyilvántartás
- Önellenőrzési audithoz tartozó nyilvántartás
- Hibajegyzék és Intézkedési terv
Időt, energiát, papírt takarít meg a HODOR használatával!
tel: +36/30/348-84-07 +36/30/826-63-04
Az új jogszabály automatikusan vonatkozik az élelmiszeres nagyvállalatokra, valamint az 50 fő feletti foglalkoztatotti létszámmal bíró kis és közép vállalkozásokra bizonyos feltételek mellett.
Nézzen utána, hogy Ön már beletartozik-e a kötelezettek táborába vagy még vezetheti papír alapon is a dokumentációit!
Legfontosabb tudnivalók:
A digitális rendszerek meglétének és működésének ellenőrzését a Járási Hivatalok és a NÉBIH ellenőrei is végzik rendszeresen az egész ország területén.
Önellenőrzésnek nevezzük (28/2017. 2.§ a) (V.30.) FM rendelet alapján azokat az ellenőrzési formákat, amelyek …az élelmiszerek megfelelő minőségével, az élelmiszerbiztonsággal, az azonosíthatósággal, a nyomon követéssel, és az élelmiszerek jelölésével kapcsolatosak….valamint
az élelmiszer-vállalkozás működéséhez kapcsolódó, a vonatkozó jogszabályokban meghatározott követelmények, valamint az adott vállalkozás tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelményrendszerben előírt kötelezettségek teljesítésének az élelmiszer-vállalkozás általi ellenőrzését.
Ennek értelmében a digitalizációs elvárás az Önellenőrzési követelményrendszer keretein belül halad, de a mélysége kiterjed:
- a HACCP naplók elektronikus nyilvántartására,
- nyomonkövetés elektronikus rögzítésére,
- jó higiéniai gyakorlatot érintő pontokra
- és az önellenőrzési követelmények teljesülésére.
Ebből kifolyólag a rögzítés folyamatos (természetesen ebben vannak eltérések a rendszeres (pl. napi), eseti és az éves feladatokban).
A hatóság részéről a betekintést állandóra kérik távoli és helyi hozzáféréssel is. A rögzítésnél fontos elvárásuk az időbélyegző! Területi lokáció (GPS kordináta).
Nyilvántartási kötelezettség területi kiterjesztése:
Minden egységnek önállóan kell a digitális nyilvántartást vezetnie!
A specifikációba bekerül a hely adat rögzítése is. (így valós időben és valós helyen lehet csak rögzíteni!)
A rendelet 4§ (3) pontjában leírtaknak megfelelően a dokumentáció elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek az alábbi lényeges jellemzőkkel kell rendelkeznie:
Hivatalos NÉBIH közlemény a részletes tudnivalóról:
https://portal.nebih.gov.hu/-/fontos-valtozasok-az-elelmiszer-vallalkozasok-onellenorzeseben
8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal
elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is
(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt
Gosztonyi Zsuzsanna
élelmiszermérnök, HACCP rendszergazda, szakmai vezető
Fröhlich László
ügyvezető-tulajdonos, közgazdász, tréner, Licenced Practitoner of Motivational Maps operatív vezető
Tokaji András
szaktanácsadó, vezető oktató
Nagy Gábor
élelmiszermérnök, szaktanácsadó, IFS/ISO auditor
Nagy Éva
élelmiszermérnök, Globalgap auditor szaktanácsadó
Kassai Zsolt
szaktanácsadó, munkavédelmi technikus
Szilágyi Péter
élelmiszermérnök, szaktanácsadó, tűzvédelmi előadó
Gajdi Krisztina
élelmiszermérnök, szaktanácsadó
Borbíró Cintia
tanácsadó, élelmiszermérnök, gyártmánylap koordinátor, Globalgap auditor
Palotás Zoltánné, Virág
munkavédelmi előadó, ügyfélkapcsolati munkatárs
Szabó Tímea
élelmiszermérnök, szaktanácsadó
Küldetésünk
Segíteni a vállalkozásokat a hatóságok által is elfogadott élelmiszer biztonsági megfelelésükhöz vezető úton, korrekt, egymás tiszteletén alapuló üzleti kapcsolaton keresztül. Ennek eléréséhez profi tanácsokkal, gyakorlatias gondolkodással, széleskörű, magas fokú jogszabályi ismeretekkel, gyors, országos eléréssel, nagy létszámú, komoly szaktudású mérnök csapattal járulunk hozzá.