Milyen Általános Üzletnyitási feladatai vannak?
Segítünk Önnek eligazodni az engedélyezésben!
Üzletnyitáshoz teljeskörű szakértői segítséget nyújtunk, kérjen ajánlatot! Tájékozódjon a dokumentációs és egyéb kötelezettségeiről! Az első kérdéseire ingyenesen válaszolunk. Tegye fel őket bátran!
Telefonon azonnali segítséget kap tőlünk, HÍVJON: +36-30-348-8407
Minden üzlet egyedi, de sok minden hasonló a folyamatban!
1.) Bejelentés az Önkormányzathoz
- Normál regisztráció (üzlet, üzemeltető, termékkör)
- Üzemeltető változás bejelentés technológiai változás nélkül
- Üzemeltető változás bejelentés technológiai változással
Külön-engedély dokumentáció:
Ez a dokumentáció akkor szükséges, ha az alábbi termékeket használja vagy forgalmazza:
- Hűtött tejtermék
- Friss hús
- Cukrászsütemény
- Helyben sütött pékáru
- Vendéglátás (hideg, meleg étel)
2.) Esetleges külön engedély kérelem beadása a szakhatósághoz a fenti termékkörök esetén
3.) A körülmények megfelelő kialakítása, dokumentáció megfeleltetés
4.) Hatósági ellenőrzés fogadása, hiányosságok pótlása
Természetesen élelmiszertől eltérő egységeknek is tudunk segíteni!
Telefonon azonnali segítséget kap tőlünk,
HÍVJON: +36-30-348-8407
A Működési dokumentációk összefoglalása
- Minden élelmiszerrel foglalkozó vállalkozáshoz szükséges, mert jogszabályok írják elő!
- Gyakorlott szakember felkérése ajánlott, mert rengeteg kérdésére választ tud adni! (Minden esetben kérdezze meg, mióta dolgozik a szakmában!)
- Elkészítése a nyitáshoz szükséges, mert az Élelmiszer biztonsági Kormányhivatal az első ellenőrzésnél kérni fogja!
Kémiai kockázatbecslés dokumentáció
- A Népegészségügy (ÁNTSZ) fogja kérni a nyitás után 1 hónappal (vegyiáru forgalmazás esetén a nyitás előtt!)
- Csak munkavédelmi szakember készítheti!
- A tisztítószerek felhasználása és forgalmazása és a velük végzett tevékenység kerül az elemzésbe
Munkahelyi kockázatelemzés dokumentáció:
- Már egy alkalmazott munkavállaló felvétele kötelezővé teszi az elkészítését!
- A Munkavédelmi Felügyelőség fogja kérni az első ellenőrzésnél, de akár a nyitás után több hónappal!
- Csak munkavédelmi szakember készítheti!
- A munkakörülmények, munkakörök, gépek és a velük végzett tevékenység kerül az elemzésbe.
Tűz és Munkavédelmi oktatás dokumentáció:
- Már egy alkalmazott munkavállaló felvétele kötelezővé teszi az elkészítését!
- A Munkavédelmi Felügyelőség és a Katasztrófavédelem fogja kérni az első ellenőrzésnél, de akár a nyitás utáni első hónapban!
- Csak munkavédelmi/tűzvédelmi szakember írhatja alá!
- A dokumentáció meglétét ellenőrzik.
HACCP és Higiéniai oktatás dokumentáció:
- Már egy alkalmazott munkavállaló felvétele kötelezővé teszi az elkészítését!
- Az Élelmiszer biztonsági Kormányhivatal fogja kérni az első ellenőrzésnél, de akár a nyitás utáni első hónapban!
- Csak gyakorlott élelmiszer-biztonsági szakember tarthatja!
- A dokumentáció meglétét ellenőrzik.
Munkavédelmi szabályzatok dokumentációk:
- Már egy alkalmazott munkavállaló felvétele kötelezővé teszi az elkészítését!
- A Munkavédelmi Felügyelőség fogja kérni az első ellenőrzésnél, de akár a nyitás után több hónappal!
- Csak munkavédelmi szakember készítheti!
- A védőeszközökkel és az orvosi vizsgálatokkal kapcsolatos feladatok kerülnek az elemzésbe.
Tűzvédelmi szabályzatok, kiürítés dokumentációk:
- 5 fő alkalmazottól vagy 50 fő befogadó képességtől kötelező az elkészítése!
- A Munkavédelmi Felügyelőség és a Katasztrófavédelem fogja kérni az első ellenőrzésnél, de akár a nyitás után több hónappal!
- Csak tűzvédelmi szakember készítheti!
Érintés és Tűzvédelmi szabványossági Felülvizsgálat dokumentációk:
- Minden üzleti célra használt ingatlannál kötelező az elkészítése!
- A Katasztrófavédelem fogja kérni az első ellenőrzésnél!
- Csak érintésvédelmi szakember készítheti!
- 3 illetve 9 évig érvényes dokumentáció, tulajdonos vagy üzemeltető változás miatt nem kell újat készíteni, csak ha lejárt!
Rágcsáló és rovarirtás dokumentációk:
- Minden üzleti célra használt ingatlannál kötelező az elkészítése!
- Az Élelmiszer biztonsági Kormányhivatal az első ellenőrzésnél kérni fogja kérni!
- Csak gázmester szakember készítheti!
Általában 1 hónap alatt Önnek el kell indítania azokat a feladatokat, amik a megfeleléshez szükségesek, mert ha az alapfeltételeket nem biztosítja, akkor büntetésre, súlyos esetben akár bezárásra is számíthat!
Telefonon azonnali segítséget kap tőlünk,
HÍVJON: +36-30-348-8407
A legfontosabb feltételek a következők:
- Az összes élelmiszer higiéniai feltétel megteremtése
- Az összes élelmiszer biztonsági feltétel megteremtése
- A munkaügyi feltételek kialakítása
- A NAV előírásoknak való megfelelés
- A jövedéki előírásoknak való megfelelés, amennyiben van ilyen terméke
- Fogyasztóvédelmi szempontoknak való megfelelés biztosítása
- A HACCP Élelmiszer biztonsági rendszer szakember általi elkészíttetése és dokumentálása
- Veszélyes anyag felhasználással kapcsolatos feladatok elvégzése a takarítószerek és/vagy a forgalmazott vegyszerek miatt (ÁNTSZ bejelentés, Biztonsági adatlap beszerzés, Kémiai kockázatbecslés szakszerű, szakember általi elkészíttetése)
- Munkavédelmi szempontok teljesítése
- Dohányzással kapcsolatos szempontok teljesítése
- Munka-egészségügyi feladatok teljesítése
- Nyomonkövetési feladatok megoldása
- Dolgozók élelmiszer-higiéniai és munkavédelmi oktatásának elvégzése szakember által.
A 13 feltétel 90 %-ában konkrét segítséget tudunk Önnek a nyújtani, a többiben pedig pontos iránymutatást!
8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal
elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is
(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt
Vegye fel velünk a kapcsolatot az űrlap segítségével
Munkaidőben 1 órán belül visszahívjuk Önt és igényeihez igazodva telefonos vagy írásos ajánlatot adunk. Ha Önnek nagyon sürgősen kell a segítség, akkor hívjon a +36 30 826 63 04 vagy a +36 30 348 8407 vagy a +36 30 500 0524 telefonszámok bármelyikén.
Az ország minden pontján segítünk Önnek az alábbiakban
A HACCP Tanácsadó Kft. csapata
A kötelező digitális önellenőrzési rendelet hatálybalépésének ideje: 2024. május 01.!
Ajánlatunk a digitális megfeleléshez:
Létrehoztuk a felhő alapú komplett digitális rendszerünket a HODORT ( HACCP Okos Digitális Online Rendszer )melynek használatával partnereink eredményesen és hatékonyan tudják elvégezni a részükre kötelezően vezetendő digitalizált dokumentációs feladatokat.
A saját fejlesztésű HODOR digitális önellenőrzési rendszer főbb elemei:
- HACCP naplók
- GHP ellenőrzések
- Élelmiszer önellenőrzési feladatok
- nyomonkövetés
- HACCP audithoz kapcsolódó nyilvántartás
- Önellenőrzési audithoz tartozó nyilvántartás
- Hibajegyzék és Intézkedési terv
Időt, energiát, papírt takarít meg a HODOR használatával!
tel: +36/30/348-84-07 +36/30/826-63-04
Az új jogszabály automatikusan vonatkozik az élelmiszeres nagyvállalatokra, valamint az 50 fő feletti foglalkoztatotti létszámmal bíró kis és közép vállalkozásokra bizonyos feltételek mellett.
Nézzen utána, hogy Ön már beletartozik-e a kötelezettek táborába vagy még vezetheti papír alapon is a dokumentációit!
Legfontosabb tudnivalók:
A digitális rendszerek meglétének és működésének ellenőrzését a Járási Hivatalok és a NÉBIH ellenőrei is végzik rendszeresen az egész ország területén.
Önellenőrzésnek nevezzük (28/2017. 2.§ a) (V.30.) FM rendelet alapján azokat az ellenőrzési formákat, amelyek …az élelmiszerek megfelelő minőségével, az élelmiszerbiztonsággal, az azonosíthatósággal, a nyomon követéssel, és az élelmiszerek jelölésével kapcsolatosak….valamint
az élelmiszer-vállalkozás működéséhez kapcsolódó, a vonatkozó jogszabályokban meghatározott követelmények, valamint az adott vállalkozás tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelményrendszerben előírt kötelezettségek teljesítésének az élelmiszer-vállalkozás általi ellenőrzését.
Ennek értelmében a digitalizációs elvárás az Önellenőrzési követelményrendszer keretein belül halad, de a mélysége kiterjed:
- a HACCP naplók elektronikus nyilvántartására,
- nyomonkövetés elektronikus rögzítésére,
- jó higiéniai gyakorlatot érintő pontokra
- és az önellenőrzési követelmények teljesülésére.
Ebből kifolyólag a rögzítés folyamatos (természetesen ebben vannak eltérések a rendszeres (pl. napi), eseti és az éves feladatokban).
A hatóság részéről a betekintést állandóra kérik távoli és helyi hozzáféréssel is. A rögzítésnél fontos elvárásuk az időbélyegző! Területi lokáció (GPS kordináta).
Nyilvántartási kötelezettség területi kiterjesztése:
Minden egységnek önállóan kell a digitális nyilvántartást vezetnie!
A specifikációba bekerül a hely adat rögzítése is. (így valós időben és valós helyen lehet csak rögzíteni!)
A rendelet 4§ (3) pontjában leírtaknak megfelelően a dokumentáció elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek az alábbi lényeges jellemzőkkel kell rendelkeznie:
Hivatalos NÉBIH közlemény a részletes tudnivalóról:
https://portal.nebih.gov.hu/-/fontos-valtozasok-az-elelmiszer-vallalkozasok-onellenorzeseben
8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal
elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is
(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt
Gosztonyi Zsuzsanna
élelmiszermérnök, HACCP rendszergazda, szakmai vezető
Fröhlich László
ügyvezető-tulajdonos, közgazdász, tréner, Licenced Practitoner of Motivational Maps operatív vezető
Tokaji András
szaktanácsadó, vezető oktató
Nagy Gábor
élelmiszermérnök, szaktanácsadó, IFS/ISO auditor
Nagy Éva
élelmiszermérnök, Globalgap auditor szaktanácsadó
Kassai Zsolt
szaktanácsadó, munkavédelmi technikus
Szilágyi Péter
élelmiszermérnök, szaktanácsadó, tűzvédelmi előadó
Gajdi Krisztina
élelmiszermérnök, szaktanácsadó
Borbíró Cintia
tanácsadó, élelmiszermérnök, gyártmánylap koordinátor, Globalgap auditor
Palotás Zoltánné, Virág
munkavédelmi előadó, ügyfélkapcsolati munkatárs
Szabó Tímea
élelmiszermérnök, szaktanácsadó
Küldetésünk
Segíteni a vállalkozásokat a hatóságok által is elfogadott élelmiszer biztonsági megfelelésükhöz vezető úton, korrekt, egymás tiszteletén alapuló üzleti kapcsolaton keresztül. Ennek eléréséhez profi tanácsokkal, gyakorlatias gondolkodással, széleskörű, magas fokú jogszabályi ismeretekkel, gyors, országos eléréssel, nagy létszámú, komoly szaktudású mérnök csapattal járulunk hozzá.