Orvosi minőségbiztosítás
A 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről előírja az egészségügyi szolgáltatások minőségügyi rendszerének kialakítását.
Miért kell ezt elkészíteni?
119. § (1) A minőségi rendszer célja az egészségügyi szolgáltatások minőségének biztosítása.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott cél elérése érdekében a minőségi rendszer magában foglalja a minőségi követelmények meghatározását, ezek teljesítésének ellenőrzését, értékelését, szükség szerint tanúsítását és a folyamatos minőségfejlesztést.
120. § Az egészségügyi szolgáltatások minőségét és minőségfejlesztését az egészségügyi szolgáltató minőségbiztosítási, minőségfejlesztési és ellenőrzési rendszere (a továbbiakban: belső minőségügyi rendszer), valamint a szakmai felügyeletet gyakorló szervezet minőségbiztosítási, minőségfejlesztési és ellenőrzési rendszere, továbbá a megfelelőség-tanúsítás (a továbbiakban: külső minőségi rendszer) biztosítja.”
A minőségügyi rendszer bevezetésének határideje már lejárt, de még nem ellenőrizték mindenhol!
Milyen elemekből áll az orvosi minőségirányítási rendszer?
- ISO alapú Szabvány (esetünkben: MSZ EN ISO 9001:2009 Minőségirányítási rendszerek. Követelmények)
- A szervezet tevékenységének sajátosságára vonatkozó a kiegészítések (esetünkben: Magyar Egészségügyi Ellátási Standardok –MEES Kézikönyv).
- A vállalkozáshoz kapcsolódó szakmai dokumentumok (mint a pénzügyi szabályzat, munkaügyi dokumentumok, munkavédelmi dokumentumok, kémiai kockázatbecslés, tűzvédelmi dokumentumok.)
Ezzel komplett módon szabályozásra kerülnek a szolgáltató általános (vezetési feladatok) és egészségügyi-speciális (betegellátási folyamatok) tevékenységei.
Ajánlatunk
Ajánlatunk az Ön számára az orvosi minőségirányítási dokumentáció
kialakítására, felkészítésére, bevezetésére:
- Az Ön minőségirányítási dokumentációjának elkészítése az Ön praxisára ISO auditor végzettségű kollégáink által.
- Az orvos szakmai tevékenységek pontosítása, kiegészítése, írásba foglalása az Ön szakmai támogatásával.
- A vállalkozáshoz kapcsolódó, MEGLÉVŐ, szakmai dokumentumok (mint a pénzügyi szabályzat, munkaügyi dokumentumok, munkavédelmi dokumentumok, kémiai kockázatbecslés, tűzvédelmi dokumentumok.) integrálása a minőségirányítási rendszerbe ISO auditor végzettségű kollégáink által.
- A kész dokumentáció (400 oldal) nyomtatása, lefűzése, aláírásra felkészítése.
Mennyibe kerül az Iso felkészítés az Ön számára?
MEGRENDELÉS esetén a szerződéskötéssel folyamatba kerül a minőségügyi rendszer kialakítása, amit az ellenőrzéseknél is figyelembe vesznek!
8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal
elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is
(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt
Vegye fel velünk a kapcsolatot az űrlap segítségével
Munkaidőben 1 órán belül visszahívjuk Önt és igényeihez igazodva telefonos vagy írásos ajánlatot adunk. Ha Önnek nagyon sürgősen kell a segítség, akkor hívjon a +36 30 826 63 04 vagy a +36 30 348 8407 vagy a +36 30 500 0524 telefonszámok bármelyikén.
Az ország minden pontján segítünk Önnek az alábbiakban
A HACCP Tanácsadó Kft. csapata
A kötelező digitális önellenőrzési rendelet hatálybalépésének ideje: 2024. május 01.!
Ajánlatunk a digitális megfeleléshez:
Létrehoztuk a felhő alapú komplett digitális rendszerünket a HODORT ( HACCP Okos Digitális Online Rendszer )melynek használatával partnereink eredményesen és hatékonyan tudják elvégezni a részükre kötelezően vezetendő digitalizált dokumentációs feladatokat.
A saját fejlesztésű HODOR digitális önellenőrzési rendszer főbb elemei:
- HACCP naplók
- GHP ellenőrzések
- Élelmiszer önellenőrzési feladatok
- nyomonkövetés
- HACCP audithoz kapcsolódó nyilvántartás
- Önellenőrzési audithoz tartozó nyilvántartás
- Hibajegyzék és Intézkedési terv
Időt, energiát, papírt takarít meg a HODOR használatával!
tel: +36/30/348-84-07 +36/30/826-63-04
Az új jogszabály automatikusan vonatkozik az élelmiszeres nagyvállalatokra, valamint az 50 fő feletti foglalkoztatotti létszámmal bíró kis és közép vállalkozásokra bizonyos feltételek mellett.
Nézzen utána, hogy Ön már beletartozik-e a kötelezettek táborába vagy még vezetheti papír alapon is a dokumentációit!
Legfontosabb tudnivalók:
A digitális rendszerek meglétének és működésének ellenőrzését a Járási Hivatalok és a NÉBIH ellenőrei is végzik rendszeresen az egész ország területén.
Önellenőrzésnek nevezzük (28/2017. 2.§ a) (V.30.) FM rendelet alapján azokat az ellenőrzési formákat, amelyek …az élelmiszerek megfelelő minőségével, az élelmiszerbiztonsággal, az azonosíthatósággal, a nyomon követéssel, és az élelmiszerek jelölésével kapcsolatosak….valamint
az élelmiszer-vállalkozás működéséhez kapcsolódó, a vonatkozó jogszabályokban meghatározott követelmények, valamint az adott vállalkozás tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelményrendszerben előírt kötelezettségek teljesítésének az élelmiszer-vállalkozás általi ellenőrzését.
Ennek értelmében a digitalizációs elvárás az Önellenőrzési követelményrendszer keretein belül halad, de a mélysége kiterjed:
- a HACCP naplók elektronikus nyilvántartására,
- nyomonkövetés elektronikus rögzítésére,
- jó higiéniai gyakorlatot érintő pontokra
- és az önellenőrzési követelmények teljesülésére.
Ebből kifolyólag a rögzítés folyamatos (természetesen ebben vannak eltérések a rendszeres (pl. napi), eseti és az éves feladatokban).
A hatóság részéről a betekintést állandóra kérik távoli és helyi hozzáféréssel is. A rögzítésnél fontos elvárásuk az időbélyegző! Területi lokáció (GPS kordináta).
Nyilvántartási kötelezettség területi kiterjesztése:
Minden egységnek önállóan kell a digitális nyilvántartást vezetnie!
A specifikációba bekerül a hely adat rögzítése is. (így valós időben és valós helyen lehet csak rögzíteni!)
A rendelet 4§ (3) pontjában leírtaknak megfelelően a dokumentáció elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek az alábbi lényeges jellemzőkkel kell rendelkeznie:
Hivatalos NÉBIH közlemény a részletes tudnivalóról:
https://portal.nebih.gov.hu/-/fontos-valtozasok-az-elelmiszer-vallalkozasok-onellenorzeseben
8 fő élelmiszermérnök - HACCP rendszergazda, 2 fő munkavédelmi technikus, 1 fő tűzvédelmi technikus, IFS, Globalgap auditorok, gyakorlott oktatók, Közel 20 év gyakorlati tapasztalattal
elkészített és a hatóság által elfogadott dokumentáció több mint 2200 ügyfélnek 2022-ben is
(akár) 24 órán belül sürgős igény esetén, Magyarország bármelyik településére, garancia vállalásával, cégünktől megkapja az összes szükséges dokumentációt
Gosztonyi Zsuzsanna
élelmiszermérnök, HACCP rendszergazda, szakmai vezető
Fröhlich László
ügyvezető-tulajdonos, közgazdász, tréner, Licenced Practitoner of Motivational Maps operatív vezető
Tokaji András
szaktanácsadó, vezető oktató
Nagy Gábor
élelmiszermérnök, szaktanácsadó, IFS/ISO auditor
Nagy Éva
élelmiszermérnök, Globalgap auditor szaktanácsadó
Kassai Zsolt
szaktanácsadó, munkavédelmi technikus
Szilágyi Péter
élelmiszermérnök, szaktanácsadó, tűzvédelmi előadó
Gajdi Krisztina
élelmiszermérnök, szaktanácsadó
Borbíró Cintia
tanácsadó, élelmiszermérnök, gyártmánylap koordinátor, Globalgap auditor
Palotás Zoltánné, Virág
munkavédelmi előadó, ügyfélkapcsolati munkatárs
Szabó Tímea
élelmiszermérnök, szaktanácsadó
Küldetésünk
Segíteni a vállalkozásokat a hatóságok által is elfogadott élelmiszer biztonsági megfelelésükhöz vezető úton, korrekt, egymás tiszteletén alapuló üzleti kapcsolaton keresztül. Ennek eléréséhez profi tanácsokkal, gyakorlatias gondolkodással, széleskörű, magas fokú jogszabályi ismeretekkel, gyors, országos eléréssel, nagy létszámú, komoly szaktudású mérnök csapattal járulunk hozzá.